vrijdag 25 december 2009

najaar 2006

Nadat Bieke oktober 2006 haar GG3 diploma op zak had, bleven we wel bezig maar toch ik miste een uitdaging. Het trainen op eigen terrein met andere honden/mensen was ook gestopt.
Emi en Bieke vormden samen een stabiele roedel.

Ik volgde al jaren herplaatsingssites en kwam steeds terug bij de Spaanse honden. Vooral die van SHIN/ACE. Ze raakten me. Voorzichtig ben ik lid geworden van een forum en meer gaan lezen over de spaanse honden en vooral de ervaringsverhalen positief en negatief van opvanggezinnen interesseerden mij. We hadden vaker vreemde honden over de vloer gehad en langzaam begon het te kriebelen om iets concreets voor een spaans hondje te gaan doen.

In overleg met de verantwoordelijke besloten heel voorzichtig met een klein opvanghondje te beginnen. Het werd Sammy die kerst 2006 bij ons kwam. Een hondje die echt door opvang hier tot rust kwam en opbloeide wat een heerlijk proces was om te observeren. Hij kreeg vervolgens ook nog eens een zo geweldig thuis waar je als opvanggezin alleen maar van kunt dromen. Wat een heerlijke start.

Het gaf me de moed om door te gaan met opvangen en ik kan nog elke keer weer genieten als ik een hondje zie bijkomen en zie opbloeien en sterretjes in de ogen zie terugkeren. Mijn roedel vond het prima al dat komen en gaan en is in de loop der jaren zelf ook wat uitgebreid. Onderhand zijn het er meer dan 50 honden die gelukshonden werden bij hun nieuwe bazen na opvang hier. De ene een paar dagen en de andere wel een paar maanden. Maar kort of lang elk van hen kroop in mijn hart. Alle soorten en maten en leeftijden en zelfs 2 lieve griekse honden.
Ik had een gratis website waar ze opstonden maar helaas kreeg ik daar telkens troep op en ben ik ermee gestopt. maar ik vind het toch leuk om elk van hen een klein uniek plekje te geven, vandaar dat ik dit blog ben gestart.

Een leuk overzicht hoe verschillend en elk op hun eigen wijze bijzonder mijn opvanghonden waren. Het is nog altijd slikken het moment van afscheid maar de wetenschap dat ik dan weer een ander hondje kan helpen en het vertrekkende hondje bij de nieuwe baasjes zo gewenst is maakt alles weer goed. Voorlopig hoop ik door te kunnen blijven gaan met opvangen.
Maureen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.