donderdag 31 december 2009

2009 Dalia (37)

Dalia, een ouder Grieks straathondje dat maar niet van haar verwondingen genas en ook nog positief op Leishmaniose was getest. In Griekenland hadden ze geen geschikte opvang en zo kwam je hier bij mij. Je had een eigen willetje en bleek zwaar getraumatiseerd op alle handling. En iedere keer als je een beetje vertrouwen in mij had gekregen dan moesten we weer naar de dierenarts terug en moest ik opnieuw alles met je opbouwen. Op het laatst werd zelfs nog je pootje dat op 4 plekken gebroken was en niet genas geamputeerd. Toch herstelde je goed en zag ik je vachtje opknappen en je oogjes gaan glanzen. Je leerde knuffelen en dat je niet op straat bij buren om voer hoefde te bedelen maar dat het in huis verkrijgbaar was. Je leerde te genieten van wandelen en begon steeds meer als een huishond te snuffelen ipv als een straathond op weg naar plekken om te rusten of om eten te vinden. Eigenlijk was je heel makkelijk en snel tevreden maar vanwege je kattige karakter en trauma op handling toch niet bij onervaren mensen te plaatsen. Het is dan ook niet vreemd dat je 5 maanden in opvang zat. Je leefde bij mij op maar het was duidelijker dat je liever ergens zou wonen zonder spelende honden en opwinding. Maar zelfs voor jou was er ergens een mandje dat precies bij jou past. En daar doe ik het voor. Dalia, ik wens je nog heel veel gelukkige jaren bij je nieuwe baasjes toe.

i.m. Dalia http://www.mirtosanimalproject.eu/nieuws_detail.php?nieuws_id=188

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.